Sabtu, 19 Disember 2009

9W2WHA history

Asakaum .dan selamat sejahtera.
pd semua pembaca blog 9w2wha . nie nak cite ckit la pasal diri saya.....
tapi tak detail laaa.
kita bermula dgn permulaan sy mengenal radio amature. ceritanyee begini ,, semasa sedang bertugas dtempat kerja ku.... ada satu komuniti yg datang lepak kat tempat aku berkerja
masa tu aku pon pelik '' awat kereta diaorang nie panjang benooo antena diaa. ? tapi aku wat tak tau je la . sbb biasa aku nengok ada kat texi n kereta peronda polis. aku agak diorang nie mata2. aku wat tak endah je laaa.
pada hari kenduri kat umah aku. menyambut kesyukuran kelahiran anak sulungku yang tiba di rumah setelah 2bulan isteriku pantang di kampongnye . kembalilah anakku dirumah brsama isteriku .kenduri kesyukuran telah di adakan di rumah aku ... pada masa tu ramai benooo tetamu yang hadir ke rumah . tak ketinggalan sedara maraku semua hadir. salah seorang dari sepupu ku adalah salah seorg stesen radio amature yg aku sendiri tak tahu . tapi aku ada gak dengar die nak g amek exam radio . tapi dalam pikiran ku mungkin radio fm ke ape ke.... endah tak endah lah aku wat. bila die datang kat umah tu teruja gak laaa. tapi apekan daya aku buzy dgn tetamu . tapi memang betul sepupu aku nie memang nak tarik aku jadi ahli .jadi die sanggup tgu semua org balik . sampai aku betul2 free....kat situlah aku dok godek2 radio die. tak silap pada masa tu sebelum puasa bulan 9 tahun 2007 jadi pada masatu aku pon tak tahu nak joint ke tak nak. duit pon kurang .maklumlah br selesai kenduri jd kos pon terhad la gak.
sepupu aku nie lak br dapat callsign nine wiskey awal bulan 8 2007 tu . tu yg sibuk nak ajak aku tu..aku pon tak lengah2 terus la kasi money kt die untuk uruskan exam aku yg bakal tiba pada 28 hb 11 2007 . dan pd masa tu aku tak bersedia ape pon untuk exam. jadi kelas pertama aku di subang jaya usj2 di sekolah keb sifir pada 28hb jugak sebulan sebelum exam ,bermakna bulan 10 la 2007. kelas tu anjuran kelab astra . dan pd bulan 1 tahun 2008 aku dah pon dapat keputusan yg aku lulus exam dan terus ke mcmc shah alam . amek callsign aku skrg...
astra lah pilihan pertama aku memancar di frequancy amature. hingga la kini ....
tetapi di awal tahun 2009 aku rang memancar dan hanya banyak moniter je ,. tak tau la kenape.mungkin disebabkan aku banyak sangat memancar kot . dan dr situ aku belajar serba sedikit tentang pergaulan yg sihat .... sebelum nie pon sihat gak. bersambung........................................................................................

0 Ulasan:

Catat Ulasan

Langgan Catat Ulasan [Atom]

<< Laman utama